Disneymu by stačilo tento rok vydať len Captain Marvel, Endgame a Levieho kráľa a asi by aj tak bolo najzárobkovejším štúdiom tohto roka. Hlavne remake Levieho kráľa netreba vôbec podceňovať. Aby však mohli tie miliardy padať, filmy sa musia náležite spropagovať. Ak si myslíš, že Disney do propagácie Endgame nenalialo veľké prachy, pretože je to Avengers a každý predsa vie, že v apríli je premiéra, si na omyle. 

Sám badám na svojom okolí, že za posledný mesiac, kedy reklamná kampaň vrcholí, prejavili o snímku záujem dve osoby, ktoré MCU vôbec nepoznajú (vedia len, že je nejaký Iron Man, Hulk, Thor či Captain America). Endgame začína vykúkať z každého rohu a lístky sa pomaly tlačia aj na záchodový papier. Presne to sa aj čakalo a Marvel urobil s rozdelením filmu na dve časti geniálny ťah (aj tak, sedieť v kine 5 hodín by si asi nechcel). 

 

Infinity War ukončili vynikajúco a každý bol odvtedy zvedavý, čo sa s ich obľúbenými hrdinami stane, kto nakoniec prežije a či Thanosa dokážu poraziť. Všetky tieto otázky nám budú zodpovedané už budúci týždeň. Vtedy začne Disney a Marvel rátať oficiálne tržby, ktoré za premiérový víkend nebudú menšie ako 900 miliónov dolárov.

 

 

Iste, môžeme si trúfnuť aj na miliardu, ale pri tej sume ma začína bolieť hlava a nedokážem si predstaviť, ako by sa im to mohlo podariť. Veľkým otáznikom bude Čína, z ktorej pokojne môže prísť aj viac ako 300 melónov. Jednoducho povedané, tá miliarda je viac než reálna. Spoločnosti sa teda nemusia zaoberať tým, či na tomto projekte neprerobia. Tak či onak, celkové náklady pre výrobu, propagáciu a všetky možné skryté či neverejné položky pre Avengers 3 a 4 môžu činiť niečo medzi 850 miliónmi dolárov až miliardu. 

Kevin Feige povedal, že výroba oboch snímok by mala Marvel vyjsť na 500 miliónov dolárov, pričom reklamná kampaň Infinity War stála 150 miliónov dolárov. A Endgame ju prekonáva o závratných 50 miliónov navyše. Ide tak o najdrahšiu reklamnú kampaň histórie Marvel Studios v hodnote viac ako 200 miliónov dolárov. Hneď za poslednými dvomi Avengers filmami je Spider-Man: Homecoming (140 mil.).

 

Na reklame pre Endgame spolupracuje Disney s mnohými celosvetovo známymi značkami. Viac sa o všetkých týchto spoluprácach spoločne s niektorými video reklamami dozvieš tu.

 

Reklamná kampaň na Avengers: Endgame je najdrahšia v histórii Marvel Studios. Disney na ňu minulo viac ako 200 miliónov dolárov

 

Ohodnoť článok
20
Zdroj: deadline.com