Zástup projektov, ktoré sa v seriálových vodách chystajú je pôsobivý... Na papieri. Okrem MacGyvera sa dočkáme oživenia takých značiek ako Smrtonosná zbraň, 96 hodín, Križovatka smrti, A-Team či Underworld. Niektoré zo spomenutých názvov v nás rezonujú ako skutočne dobré "akčňáky", iné si možno s veľkou kvalitou filmového spracovania nespájame, no všetky majú spoločnú veľkú divácku obľúbenosť. Trend posledných rokov, rebootovanie úspešných filmov, sa vo veľkom presúva aj na televízne obrazovky a pri skúsenostiach s kvalitou podobných počinov na veľkom plátne môžeme len ťažko očakávať zázraky.

 

Samozrejme, je nemožné čakať, že každý filmár bude mať pri zárobkovo ambicióznych snímkach schopnosť urobiť z miliardového filmu zároveň aj výnimočný divácky zážitok, nie všetci môžu byť Nolan, Spielberg, Scott alebo Cameron. Nikomu z nás takisto neimponuje predstava obmedzeného výberu. Filmový (a seriálový) svet je krásny práve vďaka neuveriteľnému množstvu diametrálne odlišných projektov, žánrov, zážitkov, ktoré nám ten-ktorý film sprostredkuje. Všetci máme radi aj tie "zlé" filmy, bez nich to nejde. Pri momentálnom počte viac či menej znesiteľných seriálov, je predstava ďalšej plejády pokusov ako z nás vyťahať viac peňazí minimálne nepríjemná.

 

Deje sa to síce aj pri filmoch, no seriály majú tú nevýhodu (ktorá je zároveň ich najväčšou výhodou), že pokračujú. Niektoré dlhšie, iné dostanú stopku rýchlo (našťastie). Fakt, že v televízii pobeží ešte viac priemerných projektov znamená oveľa menšiu pravdepodobnosť výskytu niečoho skutočne výnimočného. Podobné seriály v mnohých prípadoch už skončili (Breaking Bad) alebo ich vidíme veľmi sporadicky (House of Cards, Sherlock). Aj dlhé čakanie za to v konečnom zúčtovaní neoddiskutovateľne stojí, no dobrých seriálov je jednoducho v porovnaní s množstvom priemernej produkcie príliš málo.

 

Televízne rebooty akčných klasík - potrebujeme ich vôbec?

 

Možno nás čaká príjemné prekvapenie a aspoň niektoré z plánovaných seriálov sa stretnú s veľkou obľúbenosťou, ktorá nebude zapríčinená len pekným vizuálom. Pravda je však taká, že v seriálových vodách je na slovo vzatých profesionálov a originálnych tvorcov ešte menej ako vo svete filmov a veľkým problémom je vedľa nižších rozpočtov aj časová tieseň a ak natáčate niekoľko desiatok epizód za sebou, je jednoducho vidieť, že na veľa vecí nebol čas. Koncept menšieho počtu epizód s dlhšou stopážou sa zdá byť dobrým riešením, no tu narážame na problém vyplnenia vysielacieho času a preto sa niektoré projekty stále orientujú viac na kvantitu ako na kvalitu.

 

Fargo nám ukázalo, že transformovanie filmovej látky do seriálu nemusí nutne skončiť ako neúspech, ale naopak, ak si niekto dá záležať, môže okrem množstva ocenení získať aj divácky úspech. Vyššie spomínané snímky nie sú práve obsahovo bohaté, čo je pre dobrý seriál, ktorý ma na obrazovkách vydržať nejaký ten piatok, dôležité (aspoň by malo byť). Našťastie sa okrem zábavného akčného výplachu chystá aj oveľa zaujímavejší a temnejší projekt. Ak sa HBO naozaj dohodne so Zackom Snyderom a získa práva na Watchmenov, čaká nás pravdepodobne ďalší vysoko návykový seriál, ktorý by sa mohol stať nástupcom Game of Thrones. Tí, ktorí videli Snyderov film, vedia, že potenciál Strážcov je obrovský a ich seriálové spracovanie by dokázalo zatieniť súčasné komiksové "seriáloviny" už pilotným dielom. Ak, samozrejme, dostanú spracovanie, aké si zaslúžia. Nechajme sa prekvapiť.

Ohodnoť článok
2