Som si istý, že známy zombie seriál The Walking Dead, ktorý sa už niekoľko rokov teší obrovskej diváckej popularite, vám nejako bližšie predstavovať nemusím. Stačí napísať iba toľko, že ho vysiela americká televízna stanica s názvom AMC (Breaking Bad, The Killing, Hell on Wheels), vychádza z komiksovej predlohy a fanúšikovia po celom svete sa momentálne tešia vytúženej premiére už v poradí šiestej série. Všetci priaznivci tohto seriálu však dobre vedia, že sa nám nikdy nenaskytla možnosť pozrieť sa, ako celá apokalypsa začala a čo sa v období vypuknutia nákazy vlastne dialo. Práve toto si asi uvedomili aj kompetentní ľudia v pozadí, pretože nám naservírovali nový seriál z prostredia živých mŕtvych, spin-off Fear the Walking Dead.

Jeho príbeh sa odohráva v Los Angeles, kde sa prostredníctvom drogovo závislého Nicka (Frank Dillane) zoznamujeme s atmosférou rušného, nič netušiaceho mesta a postupne aj s ústrednými hrdinami. Hneď prvé minúty stopáže však ponúkajú skvelú scénu v kostole, ktorá musela potešiť snáď každého jedného nadšenca tohto žánru. Čo sa ostatných postáv týka, tak spomedzi všetkých je azda najznámejšou a bežnému filmovému divákovi aj najpovedomejšou tvárou pravdepodobne Travis (Cliff Curtis). Ten žije v jednej domácnosti so svojou družkou Madison (Kim Dickens) a jej dvoma deťmi. S krásnou dcérou Aliciou (Alycia Debnam Carey) a tiež s už vyššie spomínaným, problémovým synom.

Seriál Fear the Walking Dead prináša jedinečný pohľad na samotné začiatky zombie nákazy (Recenzia)

Pilotná epizóda síce oplýva viac ako šesťdesiatimi minútami, no okrem zopár svetlých momentov sa z nej vykľula iba pomerne nezaujímavá, zbytočne naťahovaná a (minimálne pre mňa) nie veľmi zaujímavá rodinná dráma. Štvorčlenná rodinka iba rieši svoje bežné problémy, nezhody a príliš sa nezapodieva všadeprítomnými náznakmi toho, že niečo jednoducho nie je v úplnom poriadku. Je jasné, že pozornému a skúsenému oku každého ostrieľaného harcovníka neunikne žiadny moment, ktorý odkazuje na blížiacu sa zombie apokalypsu, účelom Fear the Walking Dead je však demonštrovať práve tú naivitu protagonistov a vyrozprávať začiatky nákazy samotnej. Čo v konečnom dôsledku a v rámci možností vyšlo. Aj preto sa nám tvorcovia snažia zo začiatku podávať jednotlivé udalosti v pomalšom tempe. Oproti nemalej dávke napätia a akcie z The Walking Dead je tento odlišný prístup k rovnakej látke celkom sympatickou zmenou. Tempo sa však mierne rozbehne už s príchodom ďalších dielov, v ktorých sa predstavia aj noví hrdinovia.

Prostredníctvom Travisa sa tak zoznamujeme s jeho synom Chrisom (Lorenzo James Henrie), exmanželkou Lizou (Elizabeth Rodriguez) a následne aj s trojčlennou rodinou Salazarovcov, ktorá pozostáva z Daniela (Rubén Blades), Ofelie (Mercedes Masöhn) a Griseldy (Patricia Reyes Spíndola). Od postáv som očakával veľa, žiaľ, prišlo veľké sklamanie a zo všetkých zmienených som si obľúbil viac-menej iba malú hŕstku. Bol to najmä tajomný Daniel spolu s Madison, pretože s ich správaním a uvažovaním som sa vo väčšine prípadov dokázal stotožniť asi najviac. Priestor, nanešťastie, dostala aj hromada situácií, kedy bolo konanie postáv nelogické a doslova na smiech. Výkony hercov však neboli vyslovene zlé, takže sa snáď scenáristi v tomto smere pochlapia trochu viac a pripravia o niečo zaujímavejšie dialógy či pútavejší scenár. Čo sa však seriálovej novinke uprieť nedá, je skutočnosť, že zvládla pracovať s postupným budovaním napätia a podarilo sa jej tiež výborne vyobraziť priebeh jednotlivých fáz zombie nákazy.

Zatajovanie informácií pred obyvateľstvom, vznikajúce nepokoje, chaos, médiá, príchod armády, atď. Nič z toho sa totiž v The Walking Dead neobjavilo, takže divák nikdy stopercentne nevie, čo môže od danej situácie očakávať a seriál sa tým pádom účinne pohráva s jeho fantáziou. Po vizuálnej stránke sa Fear the Walking Dead tiež nemá absolútne za čo hanbiť. Nájde sa dokonca aj zopár momentov, kedy hravo prekonáva svojho populárneho staršieho súrodenca. Obávam sa však, že celá súdržnosť či akési vzájomné fungovanie jednotlivých zložiek, pramení najmä v počte epizód. Tých bolo iba šesť, pričom séria druhá bude disponovať až pätnástimi. Je teda pravdepodobné, že sa v nej dočkáme aj častí, ktoré nebudú atraktívne vôbec ničím. Snáď sa mýlim a budem nakoniec príjemne prekvapený.

Seriálová zombie novinka rozhodne pútala pozornosť hlavne vďaka popularite toho druhého, slávnejšieho seriálu z obrazoviek AMC. Vybrala sa svojou vlastnou cestou a priniesla tak fanúšikom jedinečný pohľad na udalosti zo samotného počiatku konca sveta, ktoré sa diali ešte v dobe, keď si Rick Grimes (Andrew Lincoln) užíval pohodlie nemocničného lôžka. Fear the Walking Dead síce vyniká dôkladne budovanou atmosférou spolu s precíznym technickým a vizuálnym spracovaním, stále má však svoje nedostatky, pretože postráda pútavejší príbeh a zaujímavejšie postavy. Verím, že sa tieto nedostatky do budúcna vylepšia, pretože v tejto záležitosti drieme obrovský potenciál. 6,5/10

0/10
4