Filmy - Tip na film

Jeff Bridges ako texaský ranger naháňa lupičov bánk v podobe Chrisa Pinea a Bena Fostera

Hell or High Water nie je až také úžasné, ako hlásali prvé recenzie, za pozretie však stojí.

23. november 2016, 11:12
23. november 2016, 11:12

Jeff Bridges je skvelým hercom aj na staré kolená. Posledné roky mu ide karta a zlý výkon nepodal ani v ačknej dráme Hell or High Water od režiséra Davida McKenzieho. Na pozadí texaských reálií hrá rangera, ktorý sa už čoskoro dostane na dôchodok. Ešte predtým ho však čaká posledný prípad. Dvojica chlapov prepadáva banky a autority to odmietajú ignorovať. Hovoríme o Chrisovi Pineovi a Benovi Fosterovi, ktorí si taktiež pripísali ďalšie slušné herecké zárezy.

Hell or High Water je totiž založené na voľnom tempe, dialógoch a deji. Ten hovorí o dvoch bratoch z Texasu v nepríjemnej situácii. Jeden je po pobyte vo väzení už rok na slobode, akosi sa ale nudí, a tak na ponuku vykrádať banky kývne veľmi rýchlo. Možno ani nie tak kvôli tomu, že ho o to požiadal jeho milovaný brat, ako kvôli tomu, že to pre svoj život potrebuje viac ako čokoľvek iné. A jeho milujúci súrodenec? Ten potrebuje peniaze z celkom iného dôvodu, nebaví ho riskovať a určite nechce nikomu ublížiť. Ako to už však býva, veci sa skomplikujú.

Viac zo zápletky vedieť nepotrebujete a ani vám to neprezradíme. Dej je síce predvídateľný, ale vďaka pozvoľnému tempu a svižnej réžii zaujímavého scenára, ktorým vás prevedú skvelí herci, na nudu ani nepomyslíte. Zo zahraničných recenzií som však čakal, že ma snímka posadí na zadok, respektíve bude o niečo údernejšia, než ako to po prvom pozretí vnímam. Nepomohol ani fakt, že mi bol osud postáv ukradnutý. Motiváciu na druhé pozretie by som hľadal len veľmi ťažko. Nejde o nič originálne či oscarové, Hell or High Water je však ďalším ideálnym filmom s texaským duchom pre akúkoľvek časť dňa. Ak máte radi spomínaných hercov a drámy oplývajúce prepadmi bánk, mali by ste rozmýšľať o tom, že snímke dáte šancu. Nič sa však nestane, ak náš tip na film tentokrát odignorujete. Cítili sme však povinnosť napísať niečo o jednom z čiernych koňov jesennej sezóny s viac než slušnými hodnoteniami.

0
1
2