Recenzie

Assassin’s Creed je najzaujímavejším filmom natočeným podľa slávnej hernej predlohy, je však aj kvalitný? (Recenzia)

Tak toto sme nečakali...

30. december 2016, 15:06
30. december 2016, 15:06

Prvé negatívne recenzie, sklamané zahraničie a my sme sa už pomaly začali pripravovať na druhý Warcraft. Tak veľmi sme pritom Kurzelovi a spol. fandili a verili. Do kina som preto šiel s veľmi opatrnými očakávaniami, aj keď som sa stále tešil. Nakoniec, okrem Syndicate som hral všetky hlavné hry zo série, teda tie, ktoré boli ešte relevantné (plus Unity). Nemá cenu zaoberať sa upadávajúcou kvalitou ságy a jej monotónnosťou. Podstatné je, že si Ubisoft dal ročnú prestávku a plánuje priviesť poriadneho nástupcu, ktorý sa azda konečne pohne aj v príbehu zo súčasnosti. Od smrti Desmonda Milesa totiž autori netušili, čo majú s danou dejovou linkou robiť, a tak len tápu v tme. Z akýchsi dôvodov sa, bohužiaľ pre nás, Fassy ako producent a Kurzel ako režisér rozhodli venovať sa vo svojom projekte práve súčasnosti. Scény z minulosti pritom tvoria niečo vyše tretiny a všetky sú úžasné.

 

Assassin’s Creed je najzaujímavejším filmom natočeným podľa slávnej hernej predlohy, je však aj kvalitný? (Recenzia)
Justin Kurzel je veľmi schopný režisér, bez ktorého by zrejme táto snímka stála za holú belú. Najväčším problémom je totiž scenár. Ťažko povedať, či rozhodnutie venovať sa v dvoch tretinách dianiu v Abstergu plynulo z rozpočtu alebo sa Fassbenderovi viac páčili sci-fi linky zo súčasnosti, než skákanie po strechách päťstoročných budov. V každom prípade, upriamili sa na to najhoršie z hier, a tak to aj dopadlo. Striedanie období má za následok, že si prakticky nemáme čas a ani priestor obľúbiť nejakú postavu. Templári sú neživým nástrojom rozprávania deja a assassíni zase doplatili na chýbajúcu charizmu či akékoľvek náznaky osobnosti, ktoré by diváka zaujali. Nič také vo filme nenájdete, čo je tak trochu nepochopiteľné, keď to dokázali už scenáristi v Ubisofte. Kvitujem odvážne rozhodnutie ponechať španielske scény z 15. storočia v rodnom jazyku tamojších postáv, zamrzí však, že je divákovi úplne jedno, čo sa s nimi stane. Na emocionálnej rovine tu nefunguje prakticky nič, čo majú za následok samotné postavy a ich dialógy.

 

Fassy tu hrá dvojrolu, no popravde ani veľmi čo hrať nemá, Cottilard si bude kvôli kývnutiu na rolu templárskej vedkyni hlavu trieskať ešte pekných pár rokov, no a Jeremy Irons je klišé slizký záporák, ktorého sa vo filme nebojí nik a absolútne z neho nič nevyžaruje, keďže 95% svojho času na plátne len nemo postáva v sklenenej kancelárií a čumí do prázdna. Postavy sú jednoducho peklíčko, obzvlášť pri kulisách súčasnosti, ktorej dej veľký zmysel nedáva. Netušíte, aké pohnútky má vlastne Marion a jej doktorka Sofia Rikkin a celé tie samaritánske odôvodnenia toho, prečo templári potrebujú Jablko raja, sú prvoplánovaým žvástom, akému by skutočne nikto neuveril. Dej sa pohybuje smerom, akým potrebuje, pričom na to používa scenáristické prostriedky vycucané z prsta. 

 

Assassin’s Creed je najzaujímavejším filmom natočeným podľa slávnej hernej predlohy, je však aj kvalitný? (Recenzia)

 

Našťastie, všetko to zachraňuje Kurzel a jeho réžia. Assassin’s Creed je tak dobre natočeným filmom, že mu ľahko odpustíte všetky tie nelogické scény, absurdnosť deja v súčasnosti a aj ten príšerný soundtrack. Nudiť sa nebudete ani chvíľu, no a keď sa na plátne začnú herci a kaskadéri pohybovať vyššou rýchlosťou, budete mľaskať blahom. Akčná sekvencia približne v strede je brilantne natočená, nejde pritom ani tak o fan service, než ako súčasť vízie režiséra, ktorý si evidentne natočil film podľa seba. Bez toho, aby mu do toho niekto kecal. Hoci mierne rozbitý, svoj koncept si snímka drží po celý čas stopáže a slabé miesta vykrýva tými silnejšími, kde radíme akciu, skvelý úvod, pár podarených easter eggov, Animus a kaskadérov. Po dlhšej dobe mám navyše pocit, že budovanie širšieho univerza, respektíve spracovanie a napísanie príbehu tak, aby vyznel ako prvá časť niečoho väčšieho, nepôsobilo tak nasilu a už vôbec to nekazilo môj dojem z filmu. Jednoducho som sa bavil, aj keď mi je jasné, že objektívny recenzent si môže dnes večer v krčme sadnúť, zakričať, že je Assassin’s Creed sračka a ani tí najväčší AC fanboys mu nemôžu povedať nič. Na konci sa aj tak zhodnú, že sa pritom vlastne bavili. 

 

Assassin’s Creed je najzaujímavejším filmom natočeným podľa slávnej hernej predlohy, je však aj kvalitný? (Recenzia)
Jedným z aspektov, prečo tomu tak je a prečo Assassin’s Creed môže byť v očiach niektorých z nás najlepším filmovým spracovaním videohernej značky, je aj fakt, že tvorcovia si vstúpili do svedomia a nekopírovali hru ako takú. Priniesli celkom nové postavy, vykašľali sa na fan service v podobe zbytočných odkazov na hlavné herné udalosti a postavy, zbavili sa humoru a taktiež pozmenili pár vecí. Spracovať Animus ako veľké rameno, ktoré simuluje pohyby assassína a učí sa tak aj samotný subjekt, je jedným z najlepších nápadov scenára, zároveň sa tak eliminovalo pár prípadných logických dier. Určite by snímka stratila mnohé, keby si Fassbender jednoducho ľahol do kresla a rozjímal (v pozadí však je vidieť Animus 2.0, takže rameno je skôr upgradeom).

 

Presne toto je cesta, ako priviesť milované herné značky na strieborné plátna. Je potreba prestať kopírovať ich mechanizmy, len je škoda, že Kurzel si v tomto prípade nepostrážil scenár. Mohol z toho byť veľký hit, no akčné pasáže, úžasná výprava, sekvencie z minulosti a jeho režijné schopnosti (skutočne sa je treba pozastaviť nad tým, aký rozbitý film mal Kurzel natočiť a čo z toho nakoniec vytrieskal) neprekryjú slanú chuť nikam nevedúceho príbehu, absentujúcich vykreslení motivácií hrdinov či záporáka ako takého (doslova sa tu len pár ľudí naháňalo a mlátilo). A keďže Warcraft vidím tak na 5/10, u AC musím minimálne ten bodík pridať. Môžete natočiť akokoľvek pútavý film, no ak sa vykašlete na postavy, nikdy vám to nik nezožerie. 6/10. Pevne verím, že si film zarobí na pokračovanie a že to tentokrát napíše niekto schopný a zároveň niekto, kto bude lepšie poznať univerzum, respektíve to, čo na hre fungovalo a čo nie. Nakoniec, vidieť na plátne Ezia spolu s Da Vincim by mohlo byť veľmi pútavé. 

Aké hodnotenie by si dal ty?
0/10
Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.
návrat hore Foto: Fox
Zobraziť 22 komentárov
Diskusia
Diskusia je len pre prihlásených
22 komentárov
Zoradiť komentáre podľa obľúbenosti času pridania
avatar
Shabba Ranks30. december 2016, 16:46

ked ta mozem poprosit prestan pisat Fassy a podobne swagovo retardovane nicknames na styl Drizzy,Yeezus a podobne lebo si mam chut vypichnut oci poliat benzinom a zhoriet ako Jan Hus, co mas 12 rokov? To uz tam mozes zacat pisat xoxo a lubqam ta welice moc

63 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
fanboy Overený použivateľ30. december 2016, 16:59

Je to jeho prezývka ty xoxo, takže ju používať neprestaneme. Nemá to nič spoločné s tebou uvedenými výrazmi.

-33 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
mindfuk31. december 2016, 12:17

uz vidim ako ho manzelka doma vola - Fassy pod vecera je hotova :D maximum cringe

15 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
lese31. december 2016, 11:35

Dobre, môže byť, ale v recenzii, ktorá by mala byť profesionálna, to pôsobí ako päsť na oko. Takže sa pridávam za to, aby detinské prezývky zmizli z takýchto článkov

8 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
fatboy30. december 2016, 20:54

Preco to tu vymazas ? Bolo tu nieco vulgarne ? Nie. Ale asi za to, ze mam pravdu, vsak ?

15 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
fanboy Overený použivateľ31. december 2016, 17:32

áno, vyjadruješ sa vulgárne. A ak sa budeš ešte raz, dám ti ban natrvalo, keďže sa očividne nevieš správať. Dobre vieš, čo si napísal, tak sa nehraj na neviniatko. My tu nemáme potrebu mazať komentáre primitívov len preto, že sú primitívni. Nabudúce buď slušný a komentár ti tu ostane :)

-20 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
  30. december 2016, 17:41

Komentár bol odstránený pre jeho nevhodný obsah.


avatar
  30. december 2016, 16:58

Komentár bol odstránený pre jeho nevhodný obsah.


avatar
vikr0t30. december 2016, 19:18

"Jednoducho som sa bavil, aj keď mi je jasné, že objektívny recenzent si môže dnes večer v krčme sadnúť, zakričať, že je Assassin’s Creed sračka a ani tí najväčší AC fanboys mu nemôžu povedať nič. " ... Ako vážne? takto sa píšu recenzie? Tento človek sa nevie vyjadrovať a nechápem ako ešte stále môže písať "recenzie".

16 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Rrandy30. december 2016, 16:55

Je vidno, ktorému tohtoročnému hernému spracovaniu bol autor naklonený, bez toho akokoľvek by filmy dopadli...

13 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
fanboy Overený použivateľ30. december 2016, 20:00

Áno, som naklonený AC ako hernej značke, no to nič nemení na tom, že ide o čosi lepší film než v prípade Warcraftu.

-15 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Ewerlast18. január 2017, 23:16

Ak to je lepší film ako v prípade Warcraftu tak potom som asi ja divný... ale áno, na prvý pohľad do skákanie a parcour vyzerajú o čosi zaujímavejšie pre "bežného" diváka. Dúfal som, že bežný divák nebude písať recenzie

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Wells30. december 2016, 16:51

Ako fanúšik AC musím povedať že film bol pecka .. na to že nemali taký rozpočet ako dnešné filmy, tak to bolo urobené veľmi dobre :) odporúčam a teším sa na pokračovanie.

12 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
fanboy Overený použivateľ30. december 2016, 16:58

Tak zase pŕrr. 125 miliónov vôbec nie je málo na takýto film. Úprimne, mohlo to tam byť vidieť viac.

-4 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Wells30. december 2016, 17:40

Čo viac si tam chcel vidieť? Vyvážili to v pohode a keď si zoberiem, že dnešné filmy majú poväčšinou viac než 200 miliónový budget tak si myslím, že 125 miliónov práve na takýto film nieje veľa.

-4 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Malá_Pandička31. december 2016, 4:57

Keby si chcel vedieť, tak každý z dielov The Lord of the Rings mal budget okolo 95 milionov a tieto filmy nemôžeš porovnávať :) na to že mali tak veľa peňazí to mohlo vyzerať a byť oveľa lepšie :)

5 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
lese31. december 2016, 11:36

A nie je dnes všetko drahšie ako v časoch točenia lotra?

3 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
tvojtato30. december 2016, 23:33

Ako niekdajší zarytý ACčkar, ktorý postupne so zlomeným srdcom zanevrel na dodrbanú značku musím povedať že film vôbec nebol zlý. Za mňa 6/10 ako bežný divák a 7/10 ako AC fanúšik. Nechápem výčitky že sa väčšina deja odohrávala v prítomnosti. Presne o tom totiž celé AC vždy bolo, hlavný pilier príbehu bol Desmod v Abstergu (resp. na úteku) a minulosť bol len spôsob ako získať spomienky. Sú to práve (okrem hamižného Ubisoftu) práve casual hráči, ktorí sa dostali k sérii po treťom dieli a nehrali jednotku, ktorí nástojili na maxime hrania v minulosti a takmer žiadnej línii v prítomnosti. Potom vznikli také paškvily ako FPS Abstergo v AC:Black Flag, a v ďalších dieloch len videosekvencie. Hráč potom už ani len nevedel, prečo sa vlastne hrabe v tých spomienkach, hlavne že je to "kúl asasín" a zabíja každého na ulici "tými skrytými nožíkmi". Vo filme pomer 65:35 v prospech prítomnosti podľa mňa fungoval veľmi dobre a skoro celú stopáž som sa bavil. Herecké výkony však boli miestami dosť toporné.

7 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
fanboy Overený použivateľ31. december 2016, 17:31

Chyba AC I nebola predsa v tom, že venovali málo priestoru súčasnosti. A nemôžeš to predsa porovnávať s hrami. Tu nejde o to sfilmovať herný scenár, tu šlo snáď o to natočiť dobrý film. Rozhodnutie venovať sa hlavne tomu, čo v hrách fungovalo najmenej je teda trochu nešťastné nemyslíš?

-5 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
tvojtato1. január 2017, 9:59

Chyba AC I bola v stereotype a (hoci to nepovažujem za chybu) v komplexnosti príbehu, ktorý malé mozgy nedokázali stráviť, im stačilo behať, skákať po strechách a zabíjať. Hry som spomenul len na ilustráciu, mojou pointou bolo, že AC príbeh bol primárne o dolovaní spomienok cez Animus, aby sa pohli ďalej v súčasnosti, v boji A proti T. Chápem, čo chceš povedať, a princípe súhlasím, ale kým hry boli 3-5 (hovorme len o pôvodnej trilógii + Brotherhood + Revelations) aby hráčovi objasnili celý ten príbeh súčasnosti a každá trvala tak priemerne 15 hodín na prejdenie, vo filme musia scenáristi priblížiť AC značku predovšetkým novému divákovi v tých 120-150 minútach, preto tam je viac prítomnosti a Abstergo/templárskej zápletky. Samotní Ubibabráci totiž nakoniec povedali, že film je v podstate len veľká reklama značke (neviem nájsť ten článok, bola to bleskovka na Sectore). Myslím si ale, že ak si film na seba zarobí a bude sa točiť ďalší diel, stavia už viac na minulosť.

1 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Recenzia30. december 2016, 22:03

Super takze negativna recenzia 6/10.. kedze poznam ako tu funguju recenzie ..tak to sa tesim ked pojdem do kina to bude urcite pecka :D :D :D :D

3 Odpovedať · Nahlásiť
Ivan Solčiansky30. december 2016, 22:51

Podľa mňa bol film super, vedel by som si ho predstaviť ako trilógiu, kde by sa vysvetlilo mnoho vecí a bolo by viac priestoru aj na scény z minulosti. Čo sa priamo filmu týka, začiatok bol strašný, mechanizmy prelínania ďalekej minulosti, minulosti a súčastnosti podľa mňa vôbec nefungovali, ale naštastie sa to rozbehlo a zvyšok filmu už bol skvelý. Hlavné je že sa držali hlavných prvkov hry. za mna 8/10

1 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Kalistreus30. december 2016, 23:31

film bol výborný :) odchádzal som so skvelým pocitom :) a totálne nadržaný na pokračovanie :-D dúfam že to celosvetovo uspeje lebo od toho budú závisieť ďalšie diely...výborný štart :) dávam 8,5/10...dal by som aj viacej ale boli tam trošku divné veci v deji filmu :-D ale cez to sa dá preniesť :)

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
drobizg30. december 2016, 20:33

Mam podobne pocity z tohto filmu ako autor. Ta akcna scena v strede bola asi fakt to naj z celeho filmu. Pointu toho jablka som nepochopil asi do dnes. Asi je az tak trapna, ze mi to nedava zmysel.

-2 Odpovedať · Nahlásiť
Najčítanejšie na webe
48 hodín / 7 dní / 30 dní